onsdag 6. januar 2016

Sirkelklipt test babykjole


Hele kjolen er klipt som en sirkel, klippes inn til ermhull og halsåpning
Gammel måte å lage babykjole på, I den gamle boken er den klipt slik for at den skal kunne legges flat for stryking.
I det gamle ønstret er det løpegang og snorer både i halshull og ermehull, Etter dagens standarer er det ikke lov med snorer i barnetøy - jeg har derfor strikk i halsen- På denne testkjolen har jeg tredd bånd i ermhull, men skal jeg sy flere vil jeg brukt strikk der også. Denne får bli på den gamle dukka fra ca 1960 som var min når jeg var liten.

Stofforbruk er 1,00 m









Totalt stofforbruk er 36,45 m.

4 kommentarer:

  1. Veldig fin, en artig måte å bruke f.eks gamle duker

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, hvis de ikke er for store hvis det skal være til småbarn. Og så må nok duken være i en tynn kvalitet, hvis ikke vil den bli stående som et telt.

      Slett
  2. Svar
    1. Tusen takk. Skal etterhvert legge ut den gamle beskrivelsen jeg fant i en gammel bok.

      Slett