fredag 1. januar 2016

Sømutfordring 2016: Slanke stofflagret mitt med 366 m stoff.

Sy klær og  nyttetekstiler - og forbruke minst 1 m stoff gjennomsnittlig pr dag i året.


Synet svikter, og det er ingen vits å lagre stoffer med tanke på å sy som pensjonist.
Jeg skal sy til eget bruk, og muligens småting til messer ol.

Og jeg har en del duker/løpere som er kjøpt med det formål at det skal bli dekorert med maskinbroderi eller applikasjon.

I tilegg til handlenett, grytkluter mm (og kanskje litt av skapet med nesten nye klær til omsøm.) :trass:

Målet er å komme langt ned i stoffbunken, og sy mest mulig mens jeg ennå har syn på venstre øye, det høyre har bare litt syn igjen, og når jeg blir pensjonist om ca 8 år har jeg innsett at jeg mest sannsynlig ikke ser noe særlig med det venstre øyet heller. Så ingen vits å lagre stoffer med håp om å sy når jeg blir pensjonist.

Både hytta og et hus vi skal låne hos svigermor trenger nye tekstiler.
Alt fra sengetøy til gardiner, fra grytkluter til duker.
Nye fleece jakker og slåbroker til hytta, kanksje hyttetøfler til gjester på kalde gulv.

Og jeg startet opp med 4 store puter til vår forholdsvis nye sofa med buehjørne. Den trengte store puter for å kunne sitte konfertabelt der.

4 stk puter 60 cm  x 60 cm.

2 hvite i smalstripet bomullscord med spredt paljettbroderi, stoff kjøpt i Praha

2 røde i "semsket look blandingsstoff", enten fra Stoff og Stil eller fra Panduro
































Her har det gått med 2,5 m stoff totalt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar